برای اطلاع بیشتر با ما در تماس باشید

انواع دستگاه اسپرسوساز صنعتی

بازدید: 438 بازدید
انواع-دستگاه-اسپرسوساز-صنعتی

انواع دستگاه اسپرسوساز صنعتی

آیا تا به حال به این فکر کرده‌ اید که از دنیای قهوه ‌های معمولی خارج شوید و به دنیای نوشیدنی ‌های خاص مانند نوشیدنی‌ هایی که در استارباکس و سایر کافی ‌شاپ ‌های محبوب به مشتریان عرضه می شود قدم بگذارید؟

در صورتی که در دنیای ترکیبات قهوه تازه کار باشید، انتخاب یک اسپرسوساز می تواند بسیار گیج کننده باشد. به نظر می رسد تعداد بسیاری از انواع مختلف دستگاه اسپرسوساز در بازار وجود دارد. و در حال حاضر، ممکن است تفاوت بین دستگاه های اسپرسوساز فوق اتوماتیک و نیمه اتوماتیک یا انواع دستگاه های اسپرسوساز دستی موجود را ندانید یا اینکه آگاه نباشید که چه چیزی یک اسپرسوساز تجاری را از سایر دستگاه های اسپرسوساز متمایز می کند.

انواع دستگاه اسپرسوساز صنعتی

چنانچه در مورد دستگاه های اسپرسوساز اطلاع چندانی ندارید، مطالعه این مقاله می تواند اطلاعات ضروری را در اختیارتان قرار دهد و شما را در انتخاب یک دستگاه اسپرسوساز که مناسب با نیاز شماست، یاری کند. در ادامه مقاله، جزئیات مرتبط با انواع دستگاه های اسپرسوز را به ‌طور دقیق مورد بررسی قرار خواهیم داد، بنابراین اگر تصمیم دارید یک دستگاه اسپرسوساز مناسب خود را خریداری نمایید، پیشنهاد می کنیم به ‌طور کامل انواع مختلف دستگاه ‌های اسپرسوساز را که امروزه در دسترس هستند، را مطالعه نمایید. هنگامی که این مقاله را به طور کامل مطالعه نمودید، ایده بسیار خوبی برای انتخاب بهترین و مناسب ترین دستگاه اسپرسوساز که مطابق با نیاز شما باشد خواهید داشت.

انواع-دستگاه-اسپرسوساز-صنعتی-ونیتا
انواع-دستگاه-اسپرسوساز-صنعتی-ونیتا

انواع دستگاه اسپرسوساز صنعتی یا تجاری

به طور کلی، سه نوع اصلی دستگاه اسپرسوساز نیمه اتوماتیک، اتوماتیک و فوق اتوماتیک در بازار وجود دارد و هر نوع از این تجهیزات دارای سطح نظارت متفاوتی هستند. برای یافتن بهترین دستگاه اسپرسوساز برای کسب و کار خود، باید این نکته را در نظر داشته باشید که به طور متوسط چند وقت یکبار اسپرسو درست می کنید، نکته بعدی میزان کنترلی است که باید بر فرآیند دم آوری قهوه اعمال کنید. در پایان باید میزان مهارت کارکنان خود در استفاده از دستگاه اسپرسو را ارزیابی نمایید.

 

دستگاه اسپرسوساز نیمه اتوماتیک

معمولا اسپرسوسازهای نیمه اتوماتیک محبوب ترین نوع دستگاه اسپرسوساز در کافی شاپ های مدرن هستند، زیرا به باریستاها کنترل کاملی بر متغیرهای دم کردن قهوه ارائه می دهند. این تجهیزات دارای پمپی هستند که آب را از طریق هد گروه هدایت می کند، اما همچنان به یک باریستای با تجربه برای آسیاب کردن دانه های قهوه، کوبیدن تفاله ها، کنترل زمان استخراج و بخارپز کردن شیر نیاز خواهید داشت. انجام صحیح فرآیند دم کردن قهوه اغلب دستیابی به بالاترین کیفیت طعم را در پی خواهد داشت. اسپرسوسازهای نیمه اتوماتیک دارای یک میله بخار و یک شیر آب گرم هستند.

پیشنهاد می کنیم مطالعه کنید: 

خرید قهوه ساز سایفون

فروش عمده دانه قهوه در شیراز

مزایا و معایب دستگاه های اسپرسوساز نیمه اتوماتیک

در صورتی که این تجهیزات را انتخاب کنید، می توانید کنترل کاملی بر اندازه آسیاب، دوز، ضربه زدن و زمان استخراج داشته باشید. خرید این اسپرسوسازها معمولا مقرون به صرفه هستند، بنابراین می توانند یکی از بهترین گزینه ها برای انتخاب باشند.

نکته منفی در مورد اسپرسوسازهای نیمه اتوماتیک این است که معمولا برای فرآیند دم کردن قهوه به نیروی کار بیشتری نیاز خواهید داشت. بنابراین توصیه می کنیم در صورتی که اسپرسوسازهای نیمه اتوماتیک را انتخاب می کنید، یک باریستای ماهر و آموزش دیده را استخدام کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع دستگاه های نیمه اتوماتیک اسپرسوساز با ما در ارتباط باشید.

کافه-ونیتا
کافه-ونیتا

دستگاه اسپرسو ساز تمام اتوماتیک

دستگاه های اسپرسوساز تمام اتوماتیک نیز دارای یک پمپ هستند که آب را از طریق هد گروه هدایت می کند، اما آنها یک گام فراتر از دستگاه های نیمه اتوماتیک پیش می روند، زیرا دستگاه زمان استخراج را نیز به طور خودکار انجام می دهد. این بدان معنی است که یک باریستا تنها باید دکمه را فشار دهد تا قهوه دم بکشد.  دستگاه های اسپرسوساز تمام اتوماتیک مدت زمان کشش شات را به صورت حجمی و یا از طریق یک تایمر داخلی کنترل می کنند. این سیستم ها به طور خودکار قهوه را آسیاب نمی کنند. اسپرسوساز فوق اتوماتیک معمولا دوز قهوه را تعیین می کنند و دانه های قهوه را می کوبند. برخی از اسپرسوسازهای تمام اتوماتیک دارای یک ویژگی هستند که قبل از تزریق، فرآیند را کوبیدن را بهینه می کنند.

اسپرسوسازی تمام اتوماتیک یکی از بهترین گزینه های موجود برای استفاده در کافی شاپ ها، کافه ها و رستوران ها هستند.

در صورتی که مایلید اطلاعات بیشتری در مورد انواع دستگاه های اسپرسوساز فوق اتوماتیک دریافت کنید با ما تماس بگیرید.

 

مزایا و معایب دستگاه های اسپرسوساز تمام اتوماتیک

از مزایای اسپرسوسازهای تمام اتوماتیک می توان به کاهش خطای انسانی با ارائه یک دمنوش با طعم ثابت اشاره کرد. این تجهیزات به باریستاها اجازه می دهند پس از شروع فرآیند دم کردن قهوه، از دستگاه دور شوند. اسپرسوساز تمام اتوماتیک معمولا دارای کنترل های فشاری با استفاده آسان می باشند. برخی از آنها یک ویژگی قبل از تزریق برای بهینه سازی تپینگ دارند. علاوه بر این، برخی از دستگاه های اسپرسوساز تمام اتوماتیک به دوز حجمی و دستی برای راحتی استفاده کاربران مجهز هستند.

نکته منفی دستگاه های اسپرسوساز تمام اتوماتیک این است که این تجهیزات کنترل کمی روی زمان استخراج دارند.

مقایسه دستگاه های اسپرسوساز فوق اتوماتیک با دستگاه های اسپرسوساز نیمه اتوماتیک

از میان انواع مختلف قهوه ‌سازهای اسپرسو که امروزه به فروش می‌ رسند، دستگاه ‌های سوپراتوماتیک یا تمام اتوماتیک آن‌ دسته از تجهیزاتی هستند که سهم عمده ‌ای از توجه مطبوعات و عموم را به خود جلب کرده اند. این قبیل تجهیزات از محبوب ترین محصولات در صنعت به شمار می روند.

این‌ سیستم‌ ها دارای ابزارهایی نظیر آسیاب داخلی و کنترل‌ های دکمه‌ ای هستند. مدل ‌های پیشرفته اسپرسوسازهای فوق اتوماتیک حتی مجهز به نمایشگرهای رایانه ‌ای TFT می باشند که در جلوی آن‌ها تعبیه شده است و به شما امکان می‌دهند دکمه ‌ها را فشار دهید و مسیر خود را در یک سری از منوها طی نمایید، نوشیدنی مورد نظر خود را پیدا کنید و با فشردن یک دکمه منتظر دریافت اسپرسو خوش طعم و بوی خود شوید.

بعد از اینکه دانه های قهوه و آب را بارگیری کردید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که عقب بایستید و اجازه دهید دستگاه تمام کارهای لازم برای دم کردن اسپرسو را انجام دهد. در حدود یک دقیقه (زمان دقیق از یک دستگاه به دستگاه دیگر متفاوت است)، شما قهوه مورد علاقه خود را خواهید داشت.

با این حال، برخی از متخصصان قهوه معتقدند که با خودکار کردن فرآیند دم کردن، بسیاری از فرآیندهای ساخت اسپرسو، کنترل خود را از دست خواهید داد. به همین دلیل، آنها استدلال خواهند کرد که نوشیدنی ‌های ویژه ‌ای که توسط دستگاه‌ های اسپرسوساز فوق‌ خودکارساخته می شوند، به خوبی اسپرسوهایی که توسط دستگاه‌ های نیمه خودکار یا دستی تهیه می شوند، نخواهند بود.

با این حال، اینکه کدام یک از دستگاه های اسپرسوساز را انتخاب می کنید، تصمیمی است که به عهده شماست.

یکی دیگر از نکاتی که هنگام انتخاب یک دستگاه اسپرسوساز نیمه اتوماتیک و فوق اتوماتیک باید در نظر بگیرید، قیمت دستگاه است. باید خاطر نشان کرد که اغلب دستگاه های اسپرسوساز فوق اتوماتیک ارزان نیستند و یکی از گران ترین ماشین های موجود در بازار به حساب می آیند. با این حال، این دستگاه ها راحتی و سرعت بیشتری را برای دم کردن قهوه در اختیار شما قرار می دهند. در صورتی که تمایل ندارید برای آموزش باریستا وقت بگذارید، انتخاب و خرید دستگاه های اسپرسوساز فوق اتوماتیک در مقایسه با دستگاه های اسپرسوساز نیمه اتوماتیک برای شما مناسب تر هستند.

این دستگاه به شما آزادی عمل بیشتری می دهند تا تنظیمات اصلی (معمولاً با فشار دادن یک دکمه یا چرخاندن یک دستگیره) و در عین حال خودکار کردن جزئیات را کنترل کنید.

انواع-دستگاه-اسپرسوساز-صنعتی
انواع-دستگاه-اسپرسوساز-صنعتی

تفاوت اسپرسوسازهای فوق اتوماتیک و نیمه اتوماتیک چیست؟

اغلب ماشین های اسپرسوساز نیمه اتوماتیک با آسیاب داخلی عرضه نمی شوند، بنابراین باید دانه ها را آسیاب کنید، پس از آن محصول به دست آمده را در دستگاه قرار دهید و برای آماده سازی جهت استفاده، آن ها را خرد کنید. این مراحل خیلی طول نمی کشند، اما مقداری شما را با کار درگیر خواهند کرد.

دستگاه های اسپرسوساز نیمه اتوماتیک به شما این امکان را می دهند که پمپ را کنترل نمایید. به این معنی که شما می توانید تصمیم بگیرید که چه زمانی آن را فعال و غیرفعال کنید. اما با استفاده از یک اسپرسوساز فوق اتوماتیک، تنها نوشیدنی خود را انتخاب می کنید، دکمه را فشار می دهید، عقب می ایستید و منتظر می مانید. در دنیای دستگاه های نیمه اتوماتیک، این شما هستید که تصمیم می گیرید که چه زمانی فرآیند دم کردن را آغاز و چه زمانی آن را متوقف کنید.

اینجاست که تفاوت ‌های ظریف در طعم قهوه به وجود می‌آید زیرا «شات بی ‌نقص» شما ممکن است حاوی آب بیشتر یا کمتر نسبت به گزینه ‌های از پیش برنامه ‌ریزی ‌شده در یک دستگاه اسپرسوساز فوق اتوماتیک باشد. در صورتی که این طور باشد، با انتخاب یک دستگاه اسپرسوساز تمام اتوماتیک شانسی برای کنترل فرآیند دم کردن قهوه نخواهید داشت. اگرچه برخی از گزینه ‌های تعیین میزان آب در دسترس هستند، اما نمی‌ توانید این ویژگی را دقیقاً کنترل کنید. شما چیزی را دریافت خواهید کرد که توسط کامپیوتر برنامه ریزی شده که به شما ارائه شود، نه یک قطره بیشتر و نه یک قطره کمتر.

در حالی که بسیاری از دستگاه های اسپرسوساز سوپراتوماتیک دارای ویژگی کف کردن خودکار هستند (مطابق با نامشان)، در دستگاه های اسپرسوساز نیمه اتوماتیک، استفاده از اهرم کف کننده بسیار رایج تر است. با اینکه استفاده از آن به مهارت و ظرافت خاصی نیاز دارد، اما در واقع بسیاری از افراد این نوع اهرم کف کننده را ترجیح می دهند، زیرا کنترل بسیار بالاتری بر محصول نهایی به آنها ارائه می دهد.

البته در صورتی که به خرید یک دستگاه اسپرسوساز مقرون به صرفه تر می اندیشید با توجه به اینکه دستگاه های اسپرسوساز نیمه اتوماتیک قیمت کمتری دارند، یا با همان قیمت دارای ویژگی های بیشتری هستند، برای شما مناسب تر خواهند بود. با این همه در صورتی که سهولت استفاده و  سرعت در اولویت شما قرار دارد، می توانید دستگاه های اسپرسوساز تمام اتوماتیک را انتخاب کنید.

اسپرسوساز-صنعتی
اسپرسوساز-صنعتی

سایر دستگاه های اسپرسو اتوماتیک

توجه داشته باشید که میان دستگاه های اسپرسوساز نیمه اتوماتیک و اسپرسوسازهای فوق اتوماتیک، محصولات دیگری نیز وجود دارند که به اسپرسوسازهای «اتوماتیک» شهرت دارند. آن‌ها مانند دستگاه های اسپرسوساز سوپراتوماتیک، کاملا خودکار نیستند، اما دارای اتوماسیون بیشتری در مقایسه با دستگاه های اسپرسوساز نیمه اتوماتیک هستند. تفاوت اصلی در این نوع از تجهیزات این است که ویژگی توزیع آب را می توان با استفاده از این محصولات دقیقاً کنترل کرد.

این بدان معنی است که شما مجبور نیستید پمپ را به صورت دستی فعال یا غیرفعال کنید، اما همچنان کنترل دقیقی بر خروجی آن خواهید داشت. با این حال، مشکل اصلی این دستگاه ها این است که شما در حوزه اتوماسیون چیز زیادی به دست نمی آورید.

 

دستگاه های اسپرسوساز اتوماتیک جایگاه نسبتاً کوچک و ویژه ای در صنعت تجهیزات قهوه دارند و برای بیشتر اهداف باید در همان کلاس اولیه نیمه اتوماتیک در نظر گرفته شوند. با این حال دلایلی وجود دارد که ممکن است دستگاه های اسپرسوساز اتوماتیک را ترجیح دهید.

دستگاه های اسپرسوساز نیمه اتوماتیک یا فوق اتوماتیک را انتخاب کنید؟

کنترل در مقابل راحتی

در نهایت، ممکن است هنگام مقایسه دستگاه ‌های اسپرسوساز نیمه اتوماتیک و فوق خودکار، به میزان اهمیت کنترل دقیق در برابر راحتی اهمیت بیشتری دهید. در حال حاضر ماشین های نیمه اتوماتیک محبوب ترین ماشین های موجود در بازار هستند که بهترین ترکیب قیمت و عملکرد را به خریداران ارائه می دهند، اما ماشین های فوق اتوماتیک شیک و جذاب چیزهای بیشتری برای ارائه به شما خواهند داشت. با این حال همانطور که قبلا نیز اشاره کردیم، در نهایت این شما هستید که تشخیص می دهید کدام یک برای کافه شما مناسب تر خواهد بود.

 

سخن پایانی

در این مقاله انواع دستگاه های اسپرسوساز را معرفی کردیم و ویژگی های هریک را ذکر نمودیم. هر یک از انواع دستگاه های اسپرسوساز دارای برندها و مدل های بسیاری در بازار هستند. در صورتی که برای کافه یا کافی شاپ خود به یک اسپرسوساز  با کیفیت و کارایی بالا نیاز دارید، اما نمی دانید کدام یک برای شما مناسب تر است، می توانید از مشاوره رایگان ما به منظور انتخاب و خرید بهترین دستگاه برای نیاز خود بهره مند شوید.

دسته‌بندی آموزشی
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت