برای اطلاع بیشتر با ما در تماس باشید

بزرگترین روستری در جنوب کشور

بازدید: 781 بازدید
بزرگترین روستری در جنوب کشور

بزرگترین روستری در جنوب کشور

هنگامی که به افتتاح یک کافه یا کافی شاپ می اندیشید، یکی از نکاتی که باید در نظر بگیرید تهیه تجهیزات و مواد ضروری آن است. بدیهی است که تهیه دانه های قهوه رست شده با کیفیت یکی از مهمترین موارد برای جذب مشتریان و کسب درآمد بالا محسوب می شود.

رُست قهوه یک فرآیند است که طی آن دانه های قهوه سبز برشته می شوند. در بسیاری از موارد، دانه های قهوه رست شده در مقیاس بسیار کوچک هستند و در رستوران ها، کافه ها و کافی شاپ ها مورد استفاده قرار می گیرند. اغلب تولید کنندگان بزرگ قهوه دارای تجهیزاتی برای رُست کردن دانه های قهوه هستند. آنها قادرند در مدت زمان بسیار کوتاهی چندنین تُن قهوه تولید کنند. صرف نظر از اندازه، روش رُست کردن دانه های قهوه مشابه است.

احتمالاً مهم‌ترین ابزار در یک رست‌خانه قهوه، خود روستر است. این دستگاه‌ ها به گونه ‌ای طراحی شده ‌اند که دانه ‌های قهوه سبز را طی مراحل مختلفی برشته می کنند و آنها را برای عرضه به مشتریان، بسته بندی یا آسیاب می نمایند. روست ‌کننده ‌های خانگی و تجاری بر روی سیستمی کار می‌کنند که اجازه می ‌دهند دانه ‌های قهوه در حین گرم شدن حرکت ثابتی داشته باشند. این حرکت دائمی معمولاً توسط هوا یا غلت زدن انجام می شود.

در بزرگترین مرکز رستری در جنوب کشور، دانه های سبز قهوه، رست شده و پس از بسته بندی در اختیار صاحبان مشاغلی همچون مالکان رستوران ها، کافه ها یا کافی شاپ و خریداران خانگی قرار می گیرد. در صورتی که به دنبال دانه های قهوه رست شده تازه هستید در ادامه مقاله راه حل هایی برای تشخیص دانه های رست شده قهوه تازه آورده شده است که می تواند به شما در خرید قهوه رست شده تازه کمک کند. اما قبل از آن رست کردن قهوه را شرح خواهیم داد.

پیشنهاد ما :

مرکز فروش عمده قهوه در شیراز

رست کردن قهوه به چه معناست؟

همانطور که در ابتدا بیان کردیم رست کردن قهوه فرآیندی است که طی آن دانه های سبز قهوه برشته می شوند. در طی بو دادن قهوه خواص شیمیایی و فیزیکی دانه های قهوه سبز باعث می شود که قهوه به محصولاتی تبدیل شود که به قهوه رست شده معروف است و درنهایت این محصولی است که ما به عنوان قهوه می شناسیم.  در طی فرآیند رست یا برشته کردن قهوه، طعم مشخص قهوه ای که می نوشیم با ایجاد تغییر طعم در دانه های سبز قهوه به وجود می آید. دانه ‌های بو داده نشده حاوی سطوح اسید، پروتئین، قند و کافئین مشابه هستند، اما به دلیل واکنش ‌های شیمیایی Maillard و سایر واکنش‌ های شیمیایی که در حین برشته کردن دانه های سبز قهوه اتفاق می ‌افتد، طعم دانه ‌های قهوه بو داده تغییر می کند. اغلب دانه های قهوه به صورت تجاری در مقیاس بزرگ برشته می شوند، با این وجود، امروزه روست تجاری قهوه در مقیاس کوچک در فروشگاه هایی که دارای ابزارهای رست قهوه هستند، رشد قابل توجهی داشته است. برخی از دوستداران قهوه حتی قهوه را به عنوان یک سرگرمی در خانه برشته می کنند تا هم مشخصات طعم دانه ها را آزمایش کنند و هم از تازه ترین قهوه برشته شده ممکن اطمینان حاصل نمایند. اولین وسایل ثبت شده برای برشته کردن دانه‌ های قهوه، تابه ‌های نازک ساخته شده از فلز یا چینی بود که در قرن پانزدهم در امپراتوری عثمانی و ایران بزرگ استفاده می ‌شد. در قرن نوزدهم، مراکز مختلفی در ایالات متحده و اروپا برای فروش قهوه رست شده ایجاد شد تا امکان تولید قهوه رست شده در مقیاس بزرگ فراهم شود. در دهه 1950، درست زمانی که قهوه فوری به یک نوشیدنی محبوب تبدیل می شد، قهوه خانه های مدرن یکی پس از دیگری افتتاح می شدند تا به افرادی که از طرفداران قهوه بودند، خدمات رسانی کنند. در دهه 1970، قهوه خانه های مدرن بیشتری تأسیس شد، قهوه خانه هایی که انواع قهوه های رست شده را از سراسر جهان تهیه می کردند. در دهه های 1980 و 1990، صنعت قهوه رشد زیادی را تجربه کرد. این روند تا قرن 21 ادامه یافت.

در دهه اخیر، طرفداران قهوه در ایران به طرز چشمگیری افزایش یافته اند. از این رو، در گوشه و کنار شهر کافی شاپ ها و کافه های بسیاری افتتاح شده اند که برای ارائه قهوه های خوش طعم و خوش عطر خود نیاز دارند تا قهوه رست شده با کیفیتی تهیه کنند.

در صورتی که برای کافه خود به دنبال با کیفیت ترین قهوه رست شده هستید، می توانید آن را از بزرگترین روستری قهوه جنوب کشور تهیه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

کافه-ونیتا
کافه-ونیتا

نحوه تشخیص دانه های قهوه رست شده تازه و بهترین قهوه آسیاب شده

ممکن است به تازگی کافه یا کافی شاپ خود را افتتاح کرده اید و برای پاسخ به نیازهای مشتریان خود به قهوه رست شده نیاز دارید. بدیهی است که مانند بسیاری از مدیران رستوران ها یا کافه ها، به دنبال بهترین و با کیفیت ترین قهوه رست شده هستید، اما در صورتی که به تازگی وارد این حرفه شده اید، ممکن است شناسایی دانه های رست شده تازه قهوه کمی برایتان چالش برانگیز باشد.

ممکن است از خود بپرسید آیا می توانید دانه های قهوه رست یا برشته شده با کیفیت عالی و تازه را تنها از طریق ظاهر آن تشخیص داد؟

در صورتی که عاشق قهوه تازه هستید، کلمه کلیدی واقعا «تازه» برایتان از اهمیت بسیار زیادی برخورداراست. چنانچه دانه هایی که استفاده می کنید به همان اندازه تازه نباشند، تهیه قهوه آسیاب شده تازه در کافی شاپ یا حتی منزل خود یک فرآیند دلسرد کننده خواهد بود.

چنانچه به دنبال جذب مشتری های بسیاری هستید یا حتی برای مصارف روزانه خود به دنبال تازه ترین دانه های برشته شده قهوه می باشید، می توانید بهترین قهوه آسیاب شده را که قبلاً فرآوری شده است خریداری کنید. اما باید بدانید که سرعتی که قهوه برشته شده تازه طراوت خود را از دست می دهد واقعاً غافل گیر کننده است.

بنابراین پیشنهاد می کنیم با ویژگی های دانه های قهوه بو داده تازه آشنا شوید. در صورتی که بتوانید تازه ترین قهوه رست شده را خریداری کنید، احتمالا از آخرین قطره قهوه خود نیز لذت خواهید برد.

تفاله های قهوه مملو از روغن، اسید و سایر ترکیبات هستند. به طور اساسی کلیه این مواد شیمیایی که در مجموع به آنها “محلول” می گویند، طعم قهوه ای که می شناسیم را به آن می بخشد. آنها همان چیزی هستند که در طول فرآیند دم کردن از تفاله ها استخراج می شوند.

هنگامی که دانه ‌های قهوه برشته می ‌شوند، گرمای شدید رطوبت را از مرکز دانه ‌ها خارج می‌کند و همزمان مواد فرار و روغن‌ مانند را بیرون می‌کشد که قسمت خارجی دانه را می‌پوشانند.

البته، هیچ راه واقع بینانه ای برای سنجش تازگی بهترین قهوه آسیاب شده به تنهایی وجود ندارد. از این رو، خرید قهوه آسیاب شده تازه از یک روستر قابل اعتماد از اهمیت بسزایی برخورداراست. هنگامی که قصد دارید قهوه آسیاب شده یا رست شده تازه را خریداری کنید، بهتر است در مورد روستری هایی که دانه های قهوه آسیاب شده را به خریداران عرضه می کنند، به خوبی تحقیق نمایید و یکی از قابل اعتمادترین آنها را پیدا کنید.

بزرگترین-روستری-در-جنوب-کشور
بزرگترین-روستری-در-جنوب-کشور

ویژگی های دانه های قهوه رست شده تازه

هنگامی که برای خرید قهوه رست شده به یک روستری قهوه مراجعه می کنید. راه هایی وجود دارد که می توانید قهوه آسیاب شده یا رست شده تازه را از میان قهوه های بی کیفیت تشخیص دهید. در ادامه برخی از ویژگی های قهوه رست شده تازه را می آوریم.

 

به دنبال ظاهری براق باشید

دانه های قهوه سرشار از انواع روغن ها و ترکیبات طبیعی هستند،که هر کدام به طعم قهوه تازه کمک می کنند. در طول فرآیند برشته کردن، بسیاری از این روغن ها و ترکیبات به سطح دانه قهوه می آیند و ظاهری کمی روغنی و براق بر روی آن ایجاد می کنند.

هنگامی که دانه های قهوه زیر حرارت بسیار زیاد برشته می شوند، پس از سرد شدن، دی اکسید کربن (CO2) آزاد می کنند. این آزاد شدن گاز می تواند از چند روز تا چند هفته پس از برشته شدن، در طی آنچه که دوره گاز زدایی نامیده می شود، ادامه داشته باشد.

در چند روز نخست پس از برشته کردن، دانه های قهوه رست شده به سرعت شروع به آزاد کردن CO2 می کنند، سپس این روند در روزهای بعدی فرآیند به تدریج کاهش می یابد.

با گذشت زمان، این ظاهر براق محو می شود و دانه قهوه ظاهری کدرتر به خود می گیرد. بنابراین در صورتی که دانه ها به طور کاملا زیبایی براق هستند، احتمالاً به قهوه تازه نگاه می کنید. بنابراین توصیه می کنیم قهوه ای را انتخاب کنید که ظاهری کاملا براق و شفاف دارد. این قبیل دانه های قهوه می توانند طعم و عطر بسیار مطلوبی ارائه دهند.

 

پس مانده قهوه را بررسی کنید

یکی دیگر از راه ‌های ارزیابی تازگی قهوه برشته شده این است که یک مشت از دانه ‌های قهوه را بردارید، آن‌ها را به آرامی فشار دهید و سپس به دست خود نگاه کنید. در صورتی که دانه های قهوه واقعا تازه باشند، به همان دلایلی که در مورد قبلی ذکر شد، دانه های قهوه فشرده شده باید مقدار کمی روغن روی دستان شما باقی بگذارند. دانه های قهوه رست شده که رنگ تیره تری دارند معمولا به ‌طور قابل ‌توجهی نسبت به دانه های قهوه رست شده مانده تر، باقیمانده ‌های روغن بیشتری از خود تراوش می کنند، بنابراین مهم است که این نکته را در هنگام انجام این آزمایش در نظر داشته باشید. فشردن سریع دانه های قهوه قبل از دم کردن آن، اغلب یک راه حل بسیار مناسب برای تشخیص قهوه رست شده تازه است!

 

وجود روزنه در کیسه را بررسی کنید

زمانی که دانه‌ های قهوه رست شده به طور فعال در یک کیسه مهر و موم می ‌شوند، دی ‌اکسید کربن به فضایی برای آزاد شدن نیاز دارد. در غیر این صورت کیسه مانند یک بادکنک باد می‌شود و احتمالاً می ترکد. بنابراین تولید کنندگان قهوه مقداری هوای یک طرفه را در کیسه هایی که به طور محکم بسته شده اند وارد می کنند تا به گاز دی اکسید کربن اجازه خروج بدهند.

دانه های قهوه برشته شده تازه تا مدتی پس از برشته شدن همچنان دی اکسید کربن آزاد می کنند. به همین دلیل است که کیسه های مهر و موم شده ای که در آن قهوه تازه ریخته می شود دارای روزنه هایی هستند که اجازه می دهند CO2 از کیسه خارج شود، بدون اینکه طراوت و تازگی قهوه رست شده را تحت تأثیر قرار دهد. در صورتی که هیچ روزنه ای در کیسه بسته بندی قهوه وجود نداشته باشد و هیچ نشانه ای از باد شدن کیسه مانند بادکنک مشاهده نمی شود، نشان می دهد که دانه های قهوه در زمان بسته بندی تازه نبوده اند. چنانچه در این باره اطمینان ندارید، می توانید با فروشنده قهوه مشورت کنید.

از این روش همچنین می توانید هنگامی استفاده کنید که دانه های قهوه رست شده را به صورت عمده خریداری کرده اید و این دانه ها از قبل بسته بندی نشده اند.

بزرگترین-روستری-در-جنوب-کشور-مافه-ونیتا
بزرگترین-روستری-در-جنوب-کشور-مافه-ونیتا

آزمایش کیسه پلاستیکی

نکته آخر اینکه شما می توانید تئوری فوق را نیز آزمایش کنید و ببینید چه اتفاقی می افتد. برای انجام این کار یک مشت دانه قهوه رست شده را بردارید و آنها را در یک کیسه فریزر کوچک بریزید، تا حد امکان سعی کنید که هوا را از کیسه خارج نمایید و آن را محکم ببندید. به مدت یک شب آن را کنار بگذارید و مشاهده کنید که صبح روز بعد چه اتفاقی در داخل کیسه افتاده است. در صورتی که کیسه تا حدی پف کرده باشد، می توانید اطمینان حاصل کنید که قهوه ای که خریداری کرده اید تازه است. اما چنانچه هیچ تغییری در کیسه محتوای دانه های قهوه رخ نداده باشد، احتمالا قهوه خریداری شده تازه نیست.

 

سخن پایانی

در این مقاله در مورد فرآیند رست کردن دانه های قهوه صحبت کردیم و روش های تشخیص دانه های قهوه برشته شده تازه را شرح دادیم.

یکی از بهترین مراکز عرضه قهوه رست شده با کیفیت، فروشگاه روستری قهوه در جنوب کشور است. این مرکز به عنوان بزرگترین روستری قهوه در جنوب کشور شناخته می شود.

در بزرگترین فروشگاه روستری قهوه جنوب کشور، دانه های قهوه برشته شده فوق العاده تازه هستند. در این مرکز بهترین قهوه آسیاب شده را خواهید یافت! قهوه تخصصی خود را می توانید از یک منوی باورنکردنی انتخاب کنید.

در صورتی که برای خرید قهوه رست شده تازه به مشاوره نیاز دارید، با ما تماس بگیرید.

 

دسته‌بندی آموزشی
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت